Träningsformer  
Nyheter  
Ny på IW?
För dig som vill komma igång och träna Indoor Walking. Vi går igenom grunderna och de fyra positionerna i ett lugnt och skönt tempo! Läs mer >>
Börja träna-kurs!
Kursen för dig som vill må bättre och hitta en träningsform som passar dig! En värd, olika ledare, en grupp – Under sju tillfällen i september träffas vi och tränar tillsammans på något av Friskis och Svettis ordinarie schemalagda pass. Varmt välkommen!Läs mer >>
Sommarschema 2017
Vårt sommarschema hittar du under "schema/boka". Det gäller t.o.m 20/8.Läs mer >>
Bonus- och gästpass!
Glöm inte att kika efter våra bonus- och gästpass på vår anslagstavla vid entrén. Välkomna!Läs mer >>
Friskis & Svettis bäst på service!
När ServiceScore® för sjätte året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever kundbemötande och service så är det Friskis&Svettis som får det högsta betyget.Läs mer >>
MEDLEM
Förmåner för dig...Läs mer >>
Skriv till oss!
Har du frågor, synpunkter eller bara vill ge positiv feedback så får du gärna skriva några rader i vår gästbok! Läs mer >>

Cirkelfys  funktionell, sportig träning i stationer

Cirkelfys är ett instruktivt, funktionellt pass där det mycket handlar om rörelsekvalitet med närvaro. Med Cirkelfyspasset vill vi skapa förutsättningar för att kroppen ska kunna utföra det den är byggd för. Att kunna sträcka, böja, rotera i rörelser där stora delar av kroppen jobbar tillsammans. I fokus står teknik, hållning och att bana in rörelserna rätt. Därefter tar vi i och belastar i övningarna.

 

Cirkelfys för löpare - och alla andra

Cirkelfys har sin grund i att vi vill skapa förutsättningar för att kroppen ska kunna utföra det den är byggd för. Det handlar om träning med hög kvalitet, närvaro och noggrant utvalda övningar. På Cirkelfys för löpare behåller vi Cirkelfysens träningside, och form, men med fokus på att träningen ska vara anpassade till att man ska bli bättre i sin löpning. Hur ökar vi då förutsättningarna för att vår kropp ska bli bättre på att löpträna? Jo, det gör vi genom att skapa god kroppskontroll, starka och stabila leder och muskler i ben, höft, bål och rygg.

Men det vill man ju ha fast man inte tänkt börja löptrana eller redan löptränar! Ja eller hur! Därför riktar detta pass sig till vana löpar, de som vill komma igång med löpning och alla andra som vill stärka sin kropp inför vardagen och gilla att träna i grupp.



Öppettider under sommaren  

19/ 6 t.o.m 20/8

Måndag: 16.30-20.15

Tisdag:    16.15-19.15

Onsdag:  16.30-18.15

Torsdag:  17.00-19.45

Fredag:    stängt

Lördag:    stängt

Söndag:   08.30-18.15

Följ oss på Facebook  
Följ oss på Instagram