Träningsformer  
Nyheter  
Bonus- och gästpass!
Glöm inte att kika efter våra bonus- och gästpass på vår anslagstavla vid entrén. Välkomna!Läs mer >>
Friskis & Svettis bäst på service!
När ServiceScore® för sjätte året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever kundbemötande och service så är det Friskis&Svettis som får det högsta betyget.Läs mer >>
MEDLEM
Förmåner för dig...Läs mer >>
Skriv till oss!
Har du frågor, synpunkter eller bara vill ge positiv feedback så får du gärna skriva några rader i vår gästbok! Läs mer >>

indoor walkingIndoor walking individuell konditionsträning i grupp på cross-trainer

Träningen genomförs på en crosstrainer. Hela kroppen engageras och du blir skönt svettig. Belastning, utgångsställning och tempo varieras under träningen, men grundkänslan är som en blandning mellan joggning och skidåkning.

Här har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket som du önskar. Det gör du utifrån din egen träningsnivå eller dagsform. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Du sätter själv nivån med hjälp av ledarens guidning i ansträngning och belastning. Du får energi från ledaren och musiken, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Ledaren ger förutsättningarna, du bestämmer.

Ledaren ger dig information om rätt teknik och guidar dig genom passet så du vet när du kan ta det lite lugnare och när det är läge för utmaningar i teknik eller ansträngning.

Indoor walking-passen finns i olika längd,  t ex Iw 40 och Iw 55. Tiden står för passets totala tid i sal. Här väljer du själv din intensitet. Passen är för dig som är igång med din träning.

 

Indoor walking intervall tuff konditonsträning i intervaller

Indoor walking i intervallform där tuffare arbete varieras med återhämtningar. Syftet med intervallupplägget är träna och öka den aeroba kapaciteten, konditionen. I Indoor walking intervall kan du utmana dig extra mycket och känna kicken som en tuffare ansträngning ger. Intervallpassen är uppbyggda utifrån ett pyramidupplägg där kortare och längre intervaller blandas. Passen finns i olika längd, 40 och 55 min.

 

Indoor walking soft konditionsträning på en lugnare nivå - för alla!

För dig som vill träna lite lugnare finns Indoor Walking soft. Perfekt som  återhämtningspass efter en tuff träningsperiod, för att komma igång efter uppehåll, om du vill kombinera med ett styrkepass eller om du är helt ny på Indoor Walking.

IW soft är energifull och skön konditionsträning för dig som vill träna med behaglig puls. Du tränar på en cross trainer, en så kallad walker, där du väljer motstånd utefter förmåga, efter vad du tränade förra gången och efter dagsform. Ledaren guidar och peppar dig genom ett upplägg där du bestämmer känsla och tryck i stavar och fotplattor,  dvs du bestämmer alltid hur mycket du ska ta i just idag. Vi tränar mjukt fokuserat till energigivande musik för en skön träningsupplevelse.

 

 
   
Öppettider under sommaren  

19/ 6 t.o.m 20/8

Måndag: 16.30-20.15

Tisdag:    16.15-19.15

Onsdag:  16.30-18.15

Torsdag:  17.00-19.45

Fredag:    stängt

Lördag:    stängt

Söndag:   08.30-18.15

Följ oss på Facebook  
Följ oss på Instagram