Träningsformer  
Nyheter  
NYA TIDER!
Fr.o.m vecka 14 startar morgonpasset på onsdagar 06.45 och kombipassen på lördagar startar 09.00. Välkomna!Läs mer >>
Årsmöte!
Den 29 april kl. 14.00 håller Friskis och Svettis i Trelleborg årsmöte. Läs mer >>
Bonus- och gästpass!
Glöm inte att kika efter våra bonus- och gästpass på vår anslagstavla vid entrén. Välkomna!Läs mer >>
Skriv till oss!
Har du frågor, synpunkter eller bara vill ge positiv feedback så får du gärna skriva några rader i vår gästbok! Läs mer >>

indoor walkingIndoor walking individuell konditionsträning i grupp på cross-trainer

Träningen genomförs på en crosstrainer. Hela kroppen engageras och du blir skönt svettig. Belastning, utgångsställning och tempo varieras under träningen, men grundkänslan är som en blandning mellan joggning och skidåkning.

Här har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket som du önskar. Det gör du utifrån din egen träningsnivå eller dagsform. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Du sätter själv nivån med hjälp av ledarens guidning i ansträngning och belastning. Du får energi från ledaren och musiken, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Ledaren ger förutsättningarna, du bestämmer.

Ledaren ger dig information om rätt teknik och guidar dig genom passet så du vet när du kan ta det lite lugnare och när det är läge för utmaningar i teknik eller ansträngning.

Indoor walking-passen finns i olika längd,  t ex Iw 40, Iw 55 och IW spurt 70. Tiden står för passets totala tid i sal. Här väljer du själv din intensitet. Passen är för dig som är igång med din träning.

 

Indoor walking intervall tuff konditonsträning i intervaller

Indoor walking i intervallform där tuffare arbete varieras med återhämtningar. Syftet med intervallupplägget är träna och öka den aeroba kapaciteten, konditionen. I intervallpassen kan du utmana dig extra mycket och känna kicken som en tuffare ansträngning ger. Intervallpassen är uppbyggda t.ex. utifrån ett pyramidupplägg där kortare och längre intervaller blandas eller bara korta intervaller hela passet genom. Passen finns i olika längd, 40 och 55 min.

 

Indoor walking distans tungt backigt, skönt och behagligt eller framåtlutat och flåsigt

I distanspasset guidas du aktivt. Det finns en tydlig tänkt kurva och du blir guidad vilken ansträngningsnivå du ska ha genom hela passet. Ledaren förmedlar både ansträngningen i nuet och på sikt genom att förbereda dig med vad som är på gång. Du får på så sätt möjlighet att disponera dina krafter och orka hela vägen.

 

Indoor walking soft konditionsträning på en lugnare nivå - för alla!

För dig som vill träna lite lugnare finns Indoor Walking soft. Perfekt som  återhämtningspass efter en tuff träningsperiod, för att komma igång efter uppehåll, om du vill kombinera med ett styrkepass eller om du är helt ny på Indoor Walking.

IW soft är energifull och skön konditionsträning för dig som vill träna med behaglig puls. Du väljer motstånd utefter förmåga, efter vad du tränade förra gången och efter dagsform. Ledaren guidar och peppar dig genom ett upplägg där du bestämmer känsla och tryck i stavar och fotplattor,  dvs du bestämmer alltid hur mycket du ska ta i just idag. Vi tränar mjukt fokuserat till energigivande musik för en skön träningsupplevelse.

 

Indoor walking flow sköna ansträngningar - hitta flytet!

För dig som är van vid Indoor walking och gillar att mata på utan att det händer allt för mycket under träningen. Det ligger en hel del ansvar på deltagaren att kunna gå in i sig själv och ta vara på träning. Ledaren ger förutsättningar men styr i mindre utsträckning än vanligt. Utmaningen i flow-passet kan vara den mentala uthålligheten i t ex långa sekvenser i höga tempon eller att kontrollera andningen i sega backar med mera mostånd. Ett Indoor walking-pass utan hets eller höga toppar i ansträngning.

 

Indoor walking spurt kombination av distans och intervaller

Iw-passet är en blandning av distans och intervall med en helt egen karaktär. Spurt är ett varierat pass som lockar med mycket variation och träningsglädje. Det har funnits en stor efterfrågan efter ett pass som förenar det bästa från distans- och intervallpassens världar. Resultatet är Spurt. Passet börjar med en distansdel där man hinner leka med musikens karaktärer och hitta flow. Sen laddar gruppen om i en övergång för att kunna ta ut sig i de avslutande intervallerna, passets slutspurter.

 
   

 

Film om Indoor walking

Öppettider:  

Från 8 januari 2018

(med reservation för ändringar)

Måndag:  15.15-21.00

Tisdag:    16.30-20.00

Onsdag:  16.30-20.00

Torsdag:  16.15-20.00

Fredag:   16.00-18.15

Lördag:    09.30-11.00

Söndag:   08.30-11.15 och 15.30-18.30

Receptionen öppnar 30 minuter innan varje pass och är bemannad fram tills passets start. Detta gäller ej morgonpasset.

Följ oss på Facebook  
Följ oss på Instagram